TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Zeytinyağı

AGRONEWS - Zeytinyağı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Zeytinyağı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Zeytinyağında bu fiyatları Haber

Zeytinyağında bu fiyatları "yok yılı" gelmeden kaçırmayın

Türkiye'de 2024-2025 sezonunda rekor verime ulaşılarak 3 milyon 750 bin tonluk zeytin üretimi ile tüm zamanların en yüksek zeytinyağı rekoltesi görüldü 475 bin ton zeytinyağı ve 750 bin ton sofralık zeytin üretimi oldu. Türkiye'deki bu yüksek verim yurt dışında diğer önemli zeytinci ülkelerde de gerçekleşince toplam dünya arzına bağlı olarak zeytinyağında fiyatlar geriledi. Geçen yıl raflarda 500-600 lira ortalama fiyatla satılan naturel sızma zeytinyağının litre fiyatı bu yıl yaşanan bolluğun etkisiyle içte ve dışta neredeyse yarı yarıya düştü. Birçok markette ünlü markaların zeytinyağlarının yapılan kampanyalarla 200-250 lira arasında satıldığı görüldü. Fiyat düşüşü tüketicilere yaradı ancak maliyetleri ikiye katlanırken sattığı ürünü yarıdan fazla fiyata düşen zeytin üreticileri mağdur oldu. Neredeyse maliyetine ürün satmak zorunda kalan üreticiler, yaşanan rekor verimin sevincini yaşayamadı. 2025-2026 sezonu ise tam tersi üretim yani "yok yılı" olacak ve üretim azalacak. TÜİK'in bu yıla ilişkin bitkisel üretim 1. tahminine göre zeytin üretiminin yüzde 40 azalarak 3 milyon 750 bin tondan 2 milyon 250 bin tona gerileyeceği öngörülüyor. Bu durumda zeytinyağı üretiminin düşecek olması fiyatların yeniden hareketlenmesine neden olabilir. Yeni sezon öncesi bu dönemde zeytinyağı satın almak tüketiciler açısından bir avantaj olabilir. Rekolte tahminleri geldikçe ve özellikle kuraklığın etkisiyle verimin daha da düşmesi durumunda geçmiş yıllarda olduğu gibi zeytinyağı fiyatlarını hızla yukarı yönlü tetikleyebilir. İspanya ve Tunus'ta da verim düşecek Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi (UZZK) Yönetim Kurulu Başkanı ve Uluslararası Zeytin Konseyi (COI) Danışmanlar Kurulu Üyesi Dr. Mustafa Tan, Türkiye'nin önümüzdeki sezonunun az ürün yılı olacağını söyledi. İspanya'da bu sezon çiçeklenmenin başında verim çok iyi gibi görünürken aşırı sıcaklardan ürünün bölge bölge zarar gördüğünü vurgulayan Tan, zeytinyağı piyasasının önemli oyuncularından olan bu ülkede de verimin düşebileceğine dikkati çekti. Geçen yıla göre Tunus'ta da benzer verim düşüklüklerinin yaşanacağını dile getiren Tan, "Geçen yıl arz miktarı rekor seviyede olan Türkiye için inanılmaz bir fırsattı ancak ihracat hızının kısıtlamaya dayalı azalması nedeniyle sezon başı devir stoklar arttı. Geçen yıl ve önceki yıl İspanya, İtalya ve Tunus'tan aşırı kuraklığın etkisiyle üretim yaklaşık yüzde 50-60 düşüktü. Türkiye'de ise verim nispeten her iki yılda da bu ülkelere göre iyiydi. Fiyatlar da bu konjektüre uyarak ihracatın da artması ile üreticinin ve ihracatçının yüzü çok uzun yıllar sonra gülmüştü" dedi. "Çiftçi üretimden uzaklaşabilir" En güçlü üretici İspanya'da önümüzdeki sezonun ürününde çiçek ve ilk meyve tutumu dönemindeki aşırı sıcaklar nedeniyle zeytin tutumunda problemler yaşandığını anlatan Tan, şöyle konuştu: "Şu anda Türkiye'de fiyatlar tüketici için çok iyi ama üretici için iyi değil. Sadece bir taraf mutlu olursa sürdürülebilir bir zeytincilik olmaz. 200-250 lira üretici maliyeti var, üretici borçlu, geçimini düşünüyor. Çoluk çocuğunu evlendirecek paraya acil ihtiyacı olanlar var ve maliyetinin altında fiyata satmak zorunda kalıyorlar. Üretim maliyetleri yüzde 100 artarken fiyatlar yarıya düşerse üreticinin üretme şevki kırılır ve üretimden uzaklaşabilir. Zeytinciliği geliştirmek için 20 yıldır süren fidan dikim teşvikleri diğer yardımlar heba olur. Oysa Dünya ikinciliğine yükselen Türkiye zeytin ve zeytinyağında yakaladığı bu ivmeyle daha da ileri gidebilir. Desteklerin artarak devam etmesi, zeytin ve zeytinyağının iç ve dış tanıtımı özel ve kamu destekleri ile desteklenmesi ve 85 milyon nüfuslu ülkemiz halkının yılda tükettiği 2 litre zeytinyağının en az 4-5 kilograma çıkartılması, sofralık zeytin tüketiminin ikiye katlanması sağlanmalıdır. Bu durum fiyatların stabilitesi için gereklidir." "Herkesin mutlu olduğu bir fiyat yakalamak lazım" Tan, 41 ilde zeytincilik yapıldığını belirterek, şunları söyledi: "Yeni ve bir işletme gibi para kazanmaya yönelik yeni fidan dikimleri var. Bu üreticiler yatırımlarının karşılığını alamaz ve kazanamazlarsa diktikleri fidanları tıpkı tütünde olduğu gibi söker alternatif ürünlere döner. Üretici-sanayici-tüccar-ihracatçı kısacası tüm taraflar birbirinin penceresinden yani ülke penceresinden bakmalı ve herkes kazanmalı mutlu olmalıdır. Taraflarda biri ikisi mağdur olursa denge bozulur. Herkesin memnun olduğu fiyat skalasını yakalamak lazım. Yeniden altını çiziyorum zeytin ve zeytinyağına verilen prim, doğrudan gelir desteği gibi desteklerin yeniden güncellenmesi ve arttırılarak devam ettirilmesi sağlanmalıdır. Zeytin ve zeytinyağının tanıtımına ağırlık verilerek iç piyasada daha çok zeytin ve zeytinyağı tüketilmesi sağlanmalıdır. Böylece rekoltelerden bağımsız istikrarlı bir fiyatlamaya kavuşulur! Böylesine sağlıklı bir ürün daha fazla tüketilmeli." ifadesini kullandı. Fiyatların üretimle ilişkili olduğunu dile getiren Tan, var yılında düşen fiyatların yok yılında yükselebileceğini söyledi. Bu yıl verimin düşeceğini ancak ağustos-eylül gibi yapacakları rekolte çalışmasında boyutunun daha net ortaya çıkacağını vurgulayan Tan, "İspanya umutluyken birden sıcaklar ibreyi tersine döndürdü. Bizde de bugünden ne olacağını kestirmek zor. Verim düşecek orası kesin ama ne kadar olacağını ilerleyen zaman ve iklim şartları gösterecek. Şu anda stoklarımızda yeteri zeytinyağımız var endişe edecek bir durum yok." diye konuştu.

Gaziantep Nizip zeytinyağı dünyanın en iyisi seçildi Video Galeri

Gaziantep Nizip zeytinyağı dünyanın en iyisi seçildi

Zeytin ve zeytinyağının Türkiye’deki önemli üretim merkezlerinden olan Gaziantep’te üretilen Nizip zeytinyağı, kalite ve saflıkta dünyanın en iyisi seçildi. Fıstık başta olmak üzere birçok tarım ürününe adını veren Gaziantep, 10 milyona yakın zeytin ağacı varlığıyla da dikkati çekiyor. Kente has "Nizip yağlık" türü zeytin üretiminin yaygın olduğu kentte, her yıl yaklaşık 100 bin tonun üzerinde zeytin elde ediliyor. Türkiye'nin önemli zeytin üretim merkezlerinden Gaziantep'te 460 bini aşkın dekarda yetiştirilen ve kalitesiyle dünya pazarında da adından söz ettiren Nizip zeytini, sofralık ürünün yanı sıra daha çok zeytinyağı olarak hazırlanıyor. Nizip zeytinyağı, başta Avrupa ülkeleri olmak üzere dünyanın birçok ülkesine ihraç ediliyor Zeytin üretiminin yanı sıra zeytinyağı üretiminde de istihdama önemli katkısı bulunan Gaziantep’te zeytin üretiminde Nizip ilçesi lokomotif görevi görmekle birlikte kendine özgü yağlık çeşidiyle de üretimin yüzde 50’ye yakın kısmını karşılıyor. Aroması, kalitesi ve saflığıyla ilgi gören Nizip zeytinyağı, Türkiye’nin yanı sıra başta Avrupa ülkeleri olmak üzere dünyanın birçok ülkesine de ihraç ediliyor. Gaziantep zeytinyağı dünyanın zirvesinde Gaziantep’in Nizip ilçesinde üretilen zeytinyağı, kalite ve saflıkta dünyanın en iyisi seçildi. Uluslararası Zeytinyağı Konseyi (IOOC) tarafından düzenlenen ve 17 ülkeden 419 ürünün yarıştığı yarışmada, Nizipli üreticiler 4 büyük ödül alarak büyük bir başarıya imza attı. "Emeği geçen herkesi yürekten kutluyorum" Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, başarıya ilişkin sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, "Gaziantep artık sadece fıstığıyla, baklavasıyla değil, zeytinyağıyla da dünya markasıdır. Nizip’ten çıkan bu başarı, üreticimizin emeğinin, toprağımızın bereketinin ve kalitenin taçlandığı bir sonuçtur. Uluslararası arenada alınan bu ödüller, şehrimizin tarım ve gıda vizyonunun ne kadar doğru yolda olduğunu gösteriyor. Emeği geçen herkesi yürekten kutluyorum" dedi. Zengin Gaziantep mutfağının vazgeçilmez lezzeti olan Nizip zeytinyağı, girdiği her yemeğe ayrı bir tat ve lezzet verirken, Nizip zeytinyağının, kalite ve saflıkta dünyanın en iyisi seçilmesi kentte büyük bir sevince neden oldu. Gaziantep Tarım ve Orman İl Müdürü Mehmet Karayılan, meyvelik alanlarda Antep fıstığından sonra en fazla yetiştirilen ürünler arasında ikinci sırada yer alan zeytinden elde yağın dünyada adından söz ettirmesinin gururunu yaşadıklarını söyledi. Gaziantep'in, Antep fıstığından sonra zeytin konusunda da bölgede söz sahibi olduğunu ifade eden Karayılan, son yıllarda Gaziantep'te zeytin üretiminin ve veriminin ciddi oranda arttığına dikkat çekti. "Sahada yapılan çalışmaların karşılığını alıyoruz" Karayılan, "Gaziantep denilince akan sular duruyor. Gaziantep denilince hem tüm Türkiye hem de tüm dünya Gaziantep’i ayakta alkışlıyor. Gaziantep’te birlikte çalışma modeli var. Bu birlikte çalışma modeli çok büyük eserler ve gururlar kazandırıyor. Bugün yine gururluyuz, mutluyuz. Sahada yapılan çalışmaların karşılığını alıyoruz" dedi. Türkiye’de 107 tane coğrafi işaret tescilli ürünüyle Gaziantep’in birinci sırada yer aldığını bildiren Karayılan, "Avrupa’da coğrafi işaret tescilli ürünlerimize baktığımızda Türkiye’nin 36 tane ürünü var. Bu 36 ürününün en başında Gaziantep baklavası var. 36’ıncısı da Gaziantep Fıstık Ezmesi oldu. Şu an 4 ürünümüz Avrupa Birliği tarafından tescillendi. Avrupa’da da coğrafi işaret tescili alan ürünler içinde çok iyi bir durumdayız" ifadelerini kullandı. "Emeği olan herkese çok teşekkür ediyorum" Gaziantep’in ödüllere doymayan bir şehir olduğunu vurgulayan Karayılan, "Bu başarılarda emeği geçen herkese şükranlarımızı sunuyoruz. Özellikle Gaziantep Valiliğimizin, Gaziantep Büyükşehir Belediyemizin ve Gaziantep Ticaret Borsamızın çok büyük emekleri var, emeği olan herkese çok teşekkür ediyorum" şeklinde konuştu. "Biz ödüllere doyamayacağız" Türkiye'nin zeytinyağı üretiminin önemli bir bölümünün Gaziantep’te yapıldığını belirten Karayılan, "Sofralık zeytin ve yağlık zeytinde başarı elde ettik. Gaziantep’te meşhur olan Nizip yağlık çeşidimiz var. Nizip’te üretim yapan 3 firmamız Nizip Kaymakamlığı ile birlikte son dönemde yapılan hem ulusal zeytin festivalinde hem de Uluslararası Zeytinyağı Festivali’nde toplamda 17 ülkeden 419 ürünün yarıştığı yarışmada, Nizipli üreticilerimiz 4 büyük ödül alarak büyük bir gurura imza attı. En güzel ödüller çiftçilerimizin, bu ürünleri yetiştirenlerin ve üretim yapanlarındır. Üretim yapanların ellerinden öpüyoruz. Gaziantep bütün ürünleriyle önde olduğu gibi sofralık zeytin ve zeytinyağı ile ilgili de ödüllerimizi aldık. Biz ödüllere doyamayacağız, çalışmaya devam edeceğiz" diye konuştu.

Türk Zeytinyağı Markası Nova Vera Dünya Lideri Oldu Haber

Türk Zeytinyağı Markası Nova Vera Dünya Lideri Oldu

Türkiye’den Bir Dünya Başarısı EVOO World Ranking platformu verilerine göre, 35 farklı zeytinyağı yarışmasının sonuçları değerlendirilerek "en iyi zeytinyağı ve üreticisi" unvanı belirlendi. Türkiye’nin Ayvalık merkezli üreticisi Nova Vera, uluslararası yarışmalarda elde ettiği toplam puanlarla dünya sıralamasında zirveye yerleşti. Bu başarı, Türk zeytinyağı sektöründe bir ilki temsil ediyor. "Hayal Edemeyeceğimiz Bir Başarı" Firmanın kurucusu Bahar Alan, bu gurur verici başarı hakkında, "Başlarken buralara gelmeyi hayal bile edememiştik. Amacımız her zaman zeytinyağını en sağlıklı haliyle üretmek oldu. ‘Ucuz ve çok üretmek’ yerine ‘kaliteli ve sağlıklı üretmek’ ilkesini benimseyerek dünya birincisi olduk. Ülkemize bu gururu yaşattığımız için çok mutluyuz" dedi. Geniş İhracat Ağı Bahar Alan, Japonya, Amerika, İsviçre ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi pek çok ülkeye ihracat yaptıklarını belirterek, hem iç hem de dış pazarda daha geniş kitlelere ulaşmayı hedeflediklerini ifade etti. EVOO World Ranking ve Sıralama Kriterleri EVOO World Ranking, yıl boyunca dünya genelinde düzenlenen yarışmalarda ödül alan sızma zeytinyağlarını değerlendirerek sıralama yapıyor. Bu sıralama, tüketicilere en kaliteli ve ödüllü zeytinyağı ürünlerini tanıtmayı amaçlıyor. Ayrıca, en çok ödül alan zeytinyağları ve bu ürünlerin üretildiği bölgeler hakkında bilgi sağlıyor. Nova Vera’nın dünya liderliği, Türkiye’nin zeytinyağı kalitesinin uluslararası alanda ne kadar ileri bir seviyeye ulaştığını bir kez daha kanıtladı.

Marmarabirlik’ten 32 Milyon Dolarlık Rekor İhracat Haber

Marmarabirlik’ten 32 Milyon Dolarlık Rekor İhracat

BURSA (İHA) - Marmarabirlik, 2024 yılında 32 milyon dolarlık ihracat başarısına ulaştığını duyurdu. Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, 2025 yılı ihracat hedeflerini 37 milyon dolar, 2026 yılı hedeflerini ise 40 milyon dolar olarak açıkladı. DOĞAL FERMANTASYONLA FARK YARATIYOR Marmarabirlik, dünya çapında doğal fermantasyon yöntemiyle üretim yapan tek kurum olarak, 2024 yılı itibarıyla 7 bin tonluk ihracatla belirlenen hedefi gerçekleştirdi. Başkan Asa, ağırlıklı olarak etnik nüfusu hedef alan satışların yanı sıra Lidl, Kaufland, Walmart, Metro ve Rewe gibi büyük zincir marketlerin raflarında da yer aldıklarını belirterek, ürün çeşitliliği sayesinde global bir marka olma yolunda ilerlediklerini ifade etti. TÜRK CUMHURİYETLERİ YENİ HEDEF 2024 yılında Özbekistan, Türkmenistan ve Bosna Hersek gibi ülkelerdeki ihracat miktarını artırmayı başardıklarını söyleyen Asa, bu bölgelerde 300 tonluk satış rakamına ulaştıklarını kaydetti. Marmarabirlik’in 2025 hedefi, ihracat yapılan ülke sayısını 70’e çıkarmak ve Türk Cumhuriyetleri’ndeki pazar payını büyütmek olacak. İHRACAT GELİRİYLE BÜTÇEYE BÜYÜK KATKI Ege İhracatçı Birlikleri verilerine göre, Marmarabirlik’in ihracat ortalaması kilogram başına 4,91 dolara ulaştı. Zeytin ve zeytinyağı sektöründe ülke genelinde yaşanan yüzde 22’lik ihracat düşüşüne rağmen Marmarabirlik hedeflerini aşarak 1,15 milyar TL’lik döviz girdisi sağladı. Başkan Asa, bu başarının tüm çalışanların emeğiyle elde edildiğini belirterek teşekkürlerini iletti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.